Призначення компресорів серії ВФ-М

Роторний компресор призначений для транспортування, стиснення і нагнітання повітря і газу, неагресивного до конструкційної сталі, до сірого чавуну і мінеральному маслу.

Повітря (газ), що транспортується в умовах проточної частини не повинно містити хімічних і вибухонебезпечних домішок, а також не повинно містити крапельну рідина і механічні домішки .

Копресори роторні серії ВФ-М (раніше випускалися компресори марок 1А, 2АФ; см. Таблицю заменяемости) призначені для транспортування повітря і газів, неагресивних до чавуну, конструкційної сталі і мінерального масла, вибухобезпечних в умовах проточної частини і не містять крапельної рідини.

Компресори роторні серії ВФ-М використовуються для:

  • пневмотранспорту паперу в друкованих установках, сипучих матеріалів (борошно, цемент, зерно), пневмопошти;
  • вилучення пилу в ливарних виробництвах, друкарнях, фільтрованих установках;
  • приводи різних механізмів і пристосувань (присоски, притиски, захватки і т.д.);
  • аерації басейнів для відстоювання води, пожежогасіння, обприскування посівів і садів, аерації рибоводних ставків, накопичувачів питної води.
Компресор роторний 32ВФ-М
Компресор серії ВФ-М з глушником

Компресори серії ВФ-М мають наступні властивості:

  • Компактність;
  • Робота в вакуумному і напірному режимах;
  • Відсутність в проточній частині мастила;
  • Динамічна врівноваженість;
  • Регулювання продуктивності компресора методом перепуску;
  • Безпека і надійність експлуатації;
  • Повітряне охолодження;
  • Питомі високі технічні характеристики.

Принцип роботи шестеренчатого компресора серії ВФ-М

Два ротора на одному валу забезпечують підвищений ресурс і надійність за рахунок врівноваження навантажень, що як наслідок призводить до зниження вібрації і рівня шуму.

На паралельних валах синхронно обертаються два поршня які мають однаковий профіль. Разом з поршнями вали утворюють нероз'ємне з'єднання у вигляді ротора.

Дві сталеві циліндричні шестерні синхронізують обертання роторів.

Вали спираються на спеціальні підшипники кочення, які встановлені в торцевих кришках. З одного боку, використовуються роликові радіальні, а з іншого боку - кулькові радіально-упорні підшипники. Всередині циліндра (основний корпус) поршні обертаються з невеликими проміжками.

Мастило роликових підшипників і синхронізуючих шестерень - рідинна, змазування рухомих частин проводиться мінеральним маслом. У компресорі використовується барботажна система мастила. Злив і залив масла проводитися через закриті пробками отвори. Змазкою змащуються радіально-упорні і здвоєні підшипники.

Тиск повітря підвищується до тиску нагнітання за рахунок принципу дії компресора. Принцип полягає в механічному перенесенні газу на сторону нагнітання з боку всмоктування.

Різниця тисків безпосередньо пов'язана з опором мережі (дорівнює йому), оскільки стиснення газу відбувається за рахунок зворотного потоку газу.

З метою уникнення реверсу при зупинці роботи компресора рекомендується встановити зворотний клапан на лінію нагнітання..

Трубопровід в корпусі компресора не повинен викликати напругу, пов'язану з температурною деформацією, невідповідністю розмірів фланців, дією маси, неспіввісності фланців. Перед приєднанням до компресора трубопроводів слід їх попередньо очистити від можливих забруднень: зварювальних намистин, окалин, піску і інших сторонніх предметів.

Якщо температура на вході в компресор перевищує плюс 50 °С, визначається необхідність охолодження перепускає повітря. Якщо, призначена в період пуску, перепускна система навантажується плавно, то вона не вимагає холодильника, а клапан може бути замінений засувкою або вентилем.

У момент пуску, обертання роторів компресора при протилежному напрямку може супроводжуватися стуком. При обертанні вала за годинниковою стрілкою допускається змінний рівень шуму, іноді разом з шумом може з'являтися не гучний стукіт роторів, який може з'явитися після відключення або включення двигуна, іноді подібний шум може з'являтися на холостому ходу.

Напрям обертання напівмуфти, якщо розглядати компресор з боку електродвигуна, має бути проти годинникової стрілки. При напрямку обертання валу в протилежну сторону можливий стук роторів, особливо в момент запуску компресора. У разі обертання валу в зворотну сторону необхідно змінити порядок проходження живлять електромотор фаз, після чого перевірити напрямок руху напівмуфти знову.

При напрямку обертання валу компресора в вище зазначену сторону (проти годинникової стрілки) можливий легкий стукіт роторів компресора і змінний рівень шуму після відключення або включення двигуна, іноді легкий стук може з'явиться на холостому ходу.

За можливості навантажувати компресор слід поступово. Періодично, під час роботи слід контролювати тиск всмоктування і тиск нагнітання, передбачивши можливість зниження тиску на трубопроводах в близькості від фланців, рівень масла, температуру всмоктування. Рекомендовано вести журнал обліків станів компресора. Робоча різниця тисків компресора не повинна перевищувати максимальних значень, зазначених в паспорті.

Рекомендується установка клапана, що оберігає від перевищення тиску на лінію нагнітання. Тиск повітря, що надходить в компресор не повинен перевищувати атмосферний тиск більш ніж на 50 кПа.

Відношення тиску нагнітання до тиску всмоктування при зниженому тиску всмоктування не повинно бути більше відношення тиску, вказаного нижче в таблиці:

Максимальна різниця тисків, зазначена в паспорті компресора, кПаВідношення тисків
301.43
501.67
801.82

Від різниці тиску (навантаження), стану транспортованого повітря і властивостей залежить температура окремих вузлів і потоку. Купити компресор шестерний серії ВФ-М (34ВФ-М, 22ВФ-М, 12ВФ-М, 32ВФ-М, 24ВФ-М) в Україні, Росії, Казахстані, Білорусі та інших країнах СНД.

Підвищення температури потоку (Т) на компресорі, транспортуючому повітря (р = 1,2 кг/м 3), має наступну залежність від різниці тиску (ΔР):

ΔР, кПаΔТ, °С
30от 20 до 35
50от 50 до 60
80от 80 до 100

Підвищення температури потоку стисненого повітря прямо пропорційно різниці тисків на компресорі і обернено пропорційно щільності і теплоємності всмоктуваного повітря.

Виведено закономірності між температурою потоку, різницею тисків, щільністю і теплоємністю газового середовища (повітря):

  • зростання температури прямо пропорційно дельті тисків;
  • зростання температури обернено пропорційно теплоємності і щільності повітря.

При нормальному рівні масла температура кожуха шестерень перевищує температуру навколишнього середовища на 30-40 °С. Температура кожуха буде рости разом з ростом рівня масла, також, як і сама температура масла.

Компанія «Коммаш» надає широкий спектр послуг, в тому числі діагностику і ремонт шестерних компресорів ВФ-М. Ми допоможемо усунути неполадки швидко, якісно і в поставлені терміни завдяки великому досвіду роботу.

Вартість роботи і деталей визначається майстрами після виробленої діагностики.

Технічні характеристики

Позначення виробу

Max різниця тисків в напірному режимі, кПа

Max різниця тисків у вакуумному режимі, кПа

Потужність двигуна, кВт

Габаритні розміри, мм

Продуктивність, м3/мін

Маса, кг

12ВФ-М-50-0,43-1,5-2,2

50

40

2.2

746x485x345

0.43

93

12ВФ-М-50-1,68-3-3

50

40

3.0

760x485x345

1.68

93

12ВФ-М-80-1,50-3-4

80

45

4.0

760x485x345

1.50

101

22ВФ-М-50-2,34-1,5-4

50

40

4.0

895x480x475

2.34

152

22ВФ-М-30-6,6-3-5,5

30

30

5.5

956x480x475

6.6

152

22ВФ-М-50-6,3-3-7,5

50

40

7.5

1000x480x475

6.3

171

22ВФ-М-80-6,0-3-11

80

45

11.0

1000x480x475

6.0

202

24ВФ-М-30-4,4-1,5-4

30

30

4.0

990x500x475

4.4

172

24ВФ-М-30-11,1-3-7,5

30

30

7.5

1100x500x475

11.1

196

24ВФ-М-40-10,8-3-11

40

30

11.0

1100x500x475

10.8

227

24ВФ-М-60-10,2-3-15

60

40

15.0

1195x500x475

10.2

280

32ВФ-М-50-13,2-1-18,5

50

40

18.5

1536x895x794

13.2

721

32ВФ-М-50-22,8-1,5-30

50

40

30.0

1536x895x794

22.8

731

32ВФ-М-80-21,0-1,5-45

80

45

45.0

1671x895x794

21.0

811

34ВФ-М-50-36,6-1,5-45

50

40

45.0

1890x600x810

36.6

945

Примітки: Максимальна різниця тисків у вакуумному режимі вказана для випадку, коли відсутня опір на нагнітанні. Ресурс до капітального ремонту компресора не менше 23400 годин роботи.

Умовне позначення компресорів серії ВФ-М

Розглянемо компресор шестерний з маркуванням 34ВФ-М-50-36,6-1,5-45

Маркування компресора розшифровується так:

  •  (34) умовний розмір, який вказує міжцентрову відстань і довжину поршня в межах даної міжцентрової відстані;
  • тип (ВФ);
  • М- муфтове з'єднання компресорного блоку з двигуном.
  • 50 - різниця тисків при роботі в напірному режимі;
  • 36,6 - продуктивність компресора по повітрю в м3/хв;
  • 1,5 - синхронна частота обертання валу електродвигуна в тис.об/хв.;
  • 45 - потужнсть електродвигуна в кВт.

Пропонуємо Вам купити роторний компресор ВФ-М (12ВФ-М, 22ВФ-М, 24ВФ-М, 32ВФ-М, 34ВФ-М) в Україні, Росії, Казахстані, Білорусі та інших країнах СНД.