Призначення компресорів серії ВФ-М
Роторний компресор призначений для транспортування, стиснення і нагнітання повітря і газу, неагресивного до конструкційної сталі, до сірого чавуну і мінеральному маслу.
Повітря (газ), що транспортується в умовах проточної частини не повинно містити хімічних і вибухонебезпечних домішок, а також не повинно містити крапельну рідина і механічні домішки .
Копресори роторні серії ВФ-М (раніше випускалися компресори марок 1А, 2АФ; см. Таблицю заменяемости) призначені для транспортування повітря і газів, неагресивних до чавуну, конструкційної сталі і мінерального масла, вибухобезпечних в умовах проточної частини і не містять крапельної рідини.
Компресори роторні серії ВФ-М використовуються для:
- пневмотранспорту паперу в друкованих установках, сипучих матеріалів (борошно, цемент, зерно), пневмопошти;
- вилучення пилу в ливарних виробництвах, друкарнях, фільтрованих установках;
- приводи різних механізмів і пристосувань (присоски, притиски, захватки і т.д.);
- аерації басейнів для відстоювання води, пожежогасіння, обприскування посівів і садів, аерації рибоводних ставків, накопичувачів питної води.
Компресори серії ВФ-М мають наступні властивості:
- Компактність;
- Робота в вакуумному і напірному режимах;
- Відсутність в проточній частині мастила;
- Динамічна врівноваженість;
- Регулювання продуктивності компресора методом перепуску;
- Безпека і надійність експлуатації;
- Повітряне охолодження;
- Питомі високі технічні характеристики.
Загальний пристрій і принцип роботи компресора серії ВФ-М
Як виріб, компресор складається з фланцевого електродвигуна і власне компресора, які з'єднані один з одним за допомогою центруючого проміжного корпусу з приводом через пружну муфту.
Пропонуємо Вам купити роторний компресор серії ВФ-М (12ВФ-М, 22ВФ-М, 24ВФ-М, 32ВФ-М, 34ВФ-М) в Україні, Росії, Казахстані, Білорусі та інших країнах СНД.
Роторний компресор серії ВФ-М виготовляється з горизонтальним напрямком повітряного потоку, в цьому випадку конструкція компресора забезпечує можливість установки споживачів для вертикального напрямку потоку повітря без зміни номенклатури складових частин. У комплект поставки компресорів 12ВФ-М, 22ВФ-М, 24ВФ-М, 32ВФ-М входить зворотний клапан.
Роторні компресори серії ВФ-М (12ВФ-М, 22ВФ-М, 24ВФ-М і 32ВФ-М) можуть укомплектовуватися глушниками шуму для нагнітання і всмоктування, які знижують середній рівень шуму, створюваного компресором під час роботи до 95, 97 і 98 дБ. Додатково роторні компресори серії ВФ-М можуть комплектуватися шумоподавляющіе кожухами. У поєднанні з вище описаними глушниками середній рівень шуму може бути знижений до 50 дБ.
Принцип роботи шестеренчатого компресора серії ВФ-М
Два ротора на одному валу забезпечують підвищений ресурс і надійність за рахунок врівноваження навантажень, що як наслідок призводить до зниження вібрації і рівня шуму.
На паралельних валах синхронно обертаються два поршня які мають однаковий профіль. Разом з поршнями вали утворюють нероз'ємне з'єднання у вигляді ротора.
Дві сталеві циліндричні шестерні синхронізують обертання роторів.
Вали спираються на спеціальні підшипники кочення, які встановлені в торцевих кришках. З одного боку, використовуються роликові радіальні, а з іншого боку - кулькові радіально-упорні підшипники. Всередині циліндра (основний корпус) поршні обертаються з невеликими проміжками.
Мастило роликових підшипників і синхронізуючих шестерень - рідинна, змазування рухомих частин проводиться мінеральним маслом. У компресорі використовується барботажна система мастила. Злив і залив масла проводитися через закриті пробками отвори. Змазкою змащуються радіально-упорні і здвоєні підшипники.
Тиск повітря підвищується до тиску нагнітання за рахунок принципу дії компресора. Принцип полягає в механічному перенесенні газу на сторону нагнітання з боку всмоктування.
Різниця тисків безпосередньо пов'язана з опором мережі (дорівнює йому), оскільки стиснення газу відбувається за рахунок зворотного потоку газу.
З метою уникнення реверсу при зупинці роботи компресора рекомендується встановити зворотний клапан на лінію нагнітання..
Трубопровід в корпусі компресора не повинен викликати напругу, пов'язану з температурною деформацією, невідповідністю розмірів фланців, дією маси, неспіввісності фланців. Перед приєднанням до компресора трубопроводів слід їх попередньо очистити від можливих забруднень: зварювальних намистин, окалин, піску і інших сторонніх предметів.
Якщо температура на вході в компресор перевищує плюс 50 °С, визначається необхідність охолодження перепускає повітря. Якщо, призначена в період пуску, перепускна система навантажується плавно, то вона не вимагає холодильника, а клапан може бути замінений засувкою або вентилем.
У момент пуску, обертання роторів компресора при протилежному напрямку може супроводжуватися стуком. При обертанні вала за годинниковою стрілкою допускається змінний рівень шуму, іноді разом з шумом може з'являтися не гучний стукіт роторів, який може з'явитися після відключення або включення двигуна, іноді подібний шум може з'являтися на холостому ходу.
Напрям обертання напівмуфти, якщо розглядати компресор з боку електродвигуна, має бути проти годинникової стрілки. При напрямку обертання валу в протилежну сторону можливий стук роторів, особливо в момент запуску компресора. У разі обертання валу в зворотну сторону необхідно змінити порядок проходження живлять електромотор фаз, після чого перевірити напрямок руху напівмуфти знову.
При напрямку обертання валу компресора в вище зазначену сторону (проти годинникової стрілки) можливий легкий стукіт роторів компресора і змінний рівень шуму після відключення або включення двигуна, іноді легкий стук може з'явиться на холостому ходу.
За можливості навантажувати компресор слід поступово. Періодично, під час роботи слід контролювати тиск всмоктування і тиск нагнітання, передбачивши можливість зниження тиску на трубопроводах в близькості від фланців, рівень масла, температуру всмоктування. Рекомендовано вести журнал обліків станів компресора. Робоча різниця тисків компресора не повинна перевищувати максимальних значень, зазначених в паспорті.
Рекомендується установка клапана, що оберігає від перевищення тиску на лінію нагнітання. Тиск повітря, що надходить в компресор не повинен перевищувати атмосферний тиск більш ніж на 50 кПа.
Відношення тиску нагнітання до тиску всмоктування при зниженому тиску всмоктування не повинно бути більше відношення тиску, вказаного нижче в таблиці:
Максимальна різниця тисків, зазначена в паспорті компресора, кПа | Відношення тисків |
30 | 1.43 |
50 | 1.67 |
80 | 1.82 |
Від різниці тиску (навантаження), стану транспортованого повітря і властивостей залежить температура окремих вузлів і потоку. Купити компресор шестерний серії ВФ-М (34ВФ-М, 22ВФ-М, 12ВФ-М, 32ВФ-М, 24ВФ-М) в Україні, Росії, Казахстані, Білорусі та інших країнах СНД.
Підвищення температури потоку (Т) на компресорі, транспортуючому повітря (р = 1,2 кг/м 3 sup>), має наступну залежність від різниці тиску (ΔР):
ΔР, кПа | ΔТ, °С |
30 | от 20 до 35 |
50 | от 50 до 60 |
80 | от 80 до 100 |
Підвищення температури потоку стисненого повітря прямо пропорційно різниці тисків на компресорі і обернено пропорційно щільності і теплоємності всмоктуваного повітря.
Виведено закономірності між температурою потоку, різницею тисків, щільністю і теплоємністю газового середовища (повітря):
- зростання температури прямо пропорційно дельті тисків;
- зростання температури обернено пропорційно теплоємності і щільності повітря.
При нормальному рівні масла температура кожуха шестерень перевищує температуру навколишнього середовища на 30-40 °С. Температура кожуха буде рости разом з ростом рівня масла, також, як і сама температура масла.
Компанія «Коммаш» надає широкий спектр послуг, в тому числі діагностику і ремонт шестерних компресорів ВФ-М. Ми допоможемо усунути неполадки швидко, якісно і в поставлені терміни завдяки великому досвіду роботу.
Вартість роботи і деталей визначається майстрами після виробленої діагностики.
Технічні характеристики
Позначення виробу | Позначення виробу ТОВ «Промеквіпмент» | Max різниця тисків в напірному режимі, кПа | Max різниця тисків у вакуумному режимі, кПа | Потужність двигуна, кВт | Габаритні розміри, мм | Продуктивність, м3/мін | Маса, кг |
12ВФР-М-50-0,43-1,5-2,2 | 50 | 40 | 2.2 | 746x485x345 | 0.43 | 93 | |
12ВФР-М-50-1,68-3-3 | 50 | 40 | 3.0 | 760x485x345 | 1.68 | 93 | |
12ВФР-М-80-1,50-3-4 | 80 | 45 | 4.0 | 760x485x345 | 1.50 | 101 | |
22ВФР-М-50-2,34-1,5-4 | 50 | 40 | 4.0 | 895x480x475 | 2.34 | 152 | |
22ВФР-М-30-6,6-3-5,5 | 30 | 30 | 5.5 | 956x480x475 | 6.6 | 152 | |
22ВФР-М-50-6,3-3-7,5 | 50 | 40 | 7.5 | 1000x480x475 | 6.3 | 171 | |
22ВФР-М-80-6,0-3-11 | 80 | 45 | 11.0 | 1000x480x475 | 6.0 | 202 | |
24ВФР-М-30-4,4-1,5-4 | 30 | 30 | 4.0 | 990x500x475 | 4.4 | 172 | |
24ВФР-М-30-11,1-3-7,5 | 30 | 30 | 7.5 | 1100x500x475 | 11.1 | 196 | |
24ВФР-М-40-10,8-3-11 | 40 | 30 | 11.0 | 1100x500x475 | 10.8 | 227 | |
24ВФР-М-60-10,2-3-15 | 60 | 40 | 15.0 | 1195x500x475 | 10.2 | 280 | |
32ВФР-М-50-13,2-1-18,5 | 50 | 40 | 18.5 | 1536x895x794 | 13.2 | 721 | |
32ВФР-М-50-22,8-1,5-30 | 50 | 40 | 30.0 | 1536x895x794 | 22.8 | 731 | |
32ВФР-М-80-21,0-1,5-45 | 80 | 45 | 45.0 | 1671x895x794 | 21.0 | 811 | |
34ВФР-М-50-36,6-1,5-45 | 50 | 40 | 45.0 | 1890x600x810 | 36.6 | 945 |
Примітки: Максимальна різниця тисків у вакуумному режимі вказана для випадку, коли відсутня опір на нагнітанні. Ресурс до капітального ремонту компресора не менше 23400 годин роботи.
Умовне позначення компресорів серії ВФ-М
Розглянемо компресор шестерний з маркуванням 34ВФ-М-50-36,6-1,5-45
Маркування компресора розшифровується так:
- (34) умовний розмір, який вказує міжцентрову відстань і довжину поршня в межах даної міжцентрової відстані;
- тип (ВФ);
- М- муфтове з'єднання компресорного блоку з двигуном.
- 50 - різниця тисків при роботі в напірному режимі;
- 36,6 - продуктивність компресора по повітрю в м3/хв;
- 1,5 - синхронна частота обертання валу електродвигуна в тис.об/хв.;
- 45 - потужнсть електродвигуна в кВт.
Пропонуємо Вам купити роторний компресор ВФ-М (12ВФ-М, 22ВФ-М, 24ВФ-М, 32ВФ-М, 34ВФ-М) в Україні, Росії, Казахстані, Білорусі та інших країнах СНД.