ЭКПА-2150

Електрокомпрессор ЕКПА-2/150 складається з електродвигуна і компресора, спарених з допомогою пружної муфти. Сам нагнітальний механізм і двигун розташовані на зварений фундаментної рами. На передній частині рами розміщений масляний бак. Також, на рамі змонтовані вологомастиловідділювачі; комбіновані реле, трубопроводи, кабелі та електропневматичні виконавчі пристрої.

Стиснення повітря атмосферного до кінцевого відбувається послідовно в трьох робочих циліндрах компресора. Циліндри компресора ЕКПА-2/150 розташовані в наступному порядку: внизу - II ступеня, в середині - I ступеня, вгорі - III ступеня.

Циліндри I і II ступенів відлиті в одному блоці, нижнім торцем блок циліндрів кріпиться до картера. На верхньому торці монтується циліндр III ступеня. Нижня частина циліндра III ступеня є одночасно кришкою циліндра I ступені. На верхньому торці циліндра III ступеня встановлена ​​кришка циліндра III ступеня.

Кожна ступінь компресора ЕКПА-2/150 забезпечена автоматичними насмоктувати і нагнітальними клапанами, одного типорозміру.

У нижній частині циліндра III ступеня розміщені клапани I ступені. Клапани II ступені в блоці циліндрів I і II ступенів, клапани III ступеня - в кришці циліндра III ступеня.

Колінчастий вал змонтований в картері, опорою для валу є два опорних роликопідшипника. Роликопідшипники встановлені в торцевій кришці і кришці масляного насоса. Для доступу до нижньої головцішатуна в картері передбачені два вікна. Шатун в верхній частині кульовим головку, яка розташована в кульової п'яті. П'ята прикріплена до днища поршня. Поршень диференціальному типу. З'єднання шатуна з поршнем за допомогою кульової п'яти забезпечує самоустановку поршня в циліндрах, чим досягається рівномірний знос стінок циліндра.

У порожнинах блоку циліндрів I і II ступенів розташовані холодильники для охолодження стисненого повітря.

Компресор забезпечуватися запобіжними клапанами відповідно для кожного ступеня стиснення, запобіжної мембраною, розташованою на блоці циліндрів I і II ступенів, а також виносним щитом манометрів на якому встановлені 5 манометрів.

Для захисту водяних порожнин від корозія встановлені цинкові протектори.

Принцип роботи компресора ЕКПА-2/150

Коли поршень рухається вниз (опускається) в циліндрі I ступені створюється вакуум (розряджена середа), під дією тиску повітря із зовнішнього середовища усмоктувальні клапани I ступені автоматично відкриваються, дозволяючи повітрю із зовнішнього середовища проникнути в камеру поршня. Наповнення камери відбувається через воздухоочестітель. Наповнення циліндра завершується, коли хід поршня досягає нижнього мертвого положення.

При підйомі поршня вгору усмоктувальні клапани повертаються у вихідне положення тим самим закриваючи отвори, через які стискається повітря потрапляє в камеру циліндра і починається процес стиснення повітря, який супроводжується підвищенням температури повітря, який стискається. Коли тиск повітря в циліндрі дещо перевищить тиск за нагнітальними клапанами, нагнітальні клапани відкриються.

При подальшому русі поршня вгору виштовхування стиснутого повітря, з, циліндра I ступені через нагнітальні клапани в холодильник I ступені, після чого надходить в водомаслоотделітель I ступені.

Аналогічно, при ході поршня вгору відбувається стиснення повітря і в циліндрі III ступеня.

У другому рівні всмоктування повітря відбувається при ході поршня вгору, а стиснення при ході вниз, що значна розвантажує механізм, руху компресора.

Стиснене повітря виходить з циліндра і охолоджується в холодильнику відповідної ступені. З холодильника. III ступеня охолоджене повітря надходить в водомаслоотделітель для очищення від конденсату (води і масла).

З водомаслоотделітеля III ступеня стиснене повітря спрямовується до місця споживання.

Ставлення до послідовності надходження повітря в циліндри і холодильники дає принципова схема трубопроводів компресора.